Wednesday, July 2, 2008

Kehidupan harian yg harus di teruskan walau bagaimana susah pun kita rasakan .Wahai anakbangsa Malaysia ,Walaupun hidup kini makin sukar dan terbeban ,tapi suka tidak suka kita kena hadapi dan teruskan demi survival sebuah kehidupan .Bersabarlah wahai bangsaku. Saya percaya dihujung jalan pasti ada cahaya petunjuk jalan .Cuma kita perlu banyak bersabar dlm menghadapi keadaan ekonomi dan kehidupan kita.Saya percaya Allah sentiasa bersama dgn org yg sabar menerima ujiannya.Jangan berputus mudah berputus asa. Ingat zaman datuk nenek moyang kita dulu juga pernah mengalami suasana seperti ini pada masa lalu .Cuma suasana ketika itu mungkin berlainan.Zaman itu mereka berjuang untuk kemerdekaan negara, tapi kita kini berjuang untuk survival atas sebuah kehidupan dan politik bangsa.Tetapkan tekad kita harung semampu yg boleh.Pada bgsaku yang masih menuntut ilmu teruskan usahamu.Kalian boleh ambil tahu senario ekonomi dan politik tetapi jangan sesekali abaikan pelajaran.Teruskan menuntut ilmu untuk sekurg-kurgnya kalian boleh berdikari dan mengurgkan jurg ekonomi antara kaum di Malaysia nanti . Pada masa depan kehidupan tidak semudah semalam oleh itu tanamkan azam utk berjaya dgn cemerlg demi sebuah kehidupan akan datg.Kita mesti bekerja keras kerana nilai ringgit hari ini tidak sama lagi dgn semalam.Kekuatan usaha yg bersungguh-sungguh pasti akan membuahkan hasil.Pada adik-adik yg masih tak tahu halatuju yg hendak dibawa ikuti program-program kemahiran yg disediakan sekarg.Ilmu adalah penyuluh kepada sebuah kehidupan.Faedahnya sangat besar pada masa sekarg dan dimasa depan.Masa itu MAS jadi janganlah di siasiakan.Untuk jadi org berjaya tiada jalan pintas.Onak dan duri mesti dilalui barulah kita dapat menilai erti kenikmatan sebuah kejayaan. Mungkin pemimpin cerdek pandai kita terdahulu hanya menjadi pemudah cara untuk kita mengharungi laluan yg kita pilih tetapi sesuatu kejayaan kita yg kena berusaha untuk mencapai dan menentukannya. Tiada siapa yg akan mengubah nasib kita kecuali diri kita sendiri. Renungkanlah.Wassallam.

3 comments:

Redhuan D. Oon said...

Salam Sdr,
Saya setuju pendapat Sdr bahawa isu utama rakyat sudah diketepikan oleh para ahli politik dan media yang lebih minat gosip dan jatuh-menjatuh antara satu sama lain.

Red1

SiR KinG TiGeR said...

Sutera timur

Inilah politik alaf baru. kita cuma timun yang bergolek kemana pun akan terluka sebab mereka durian. Aku tengah menunggu durian menjadi tempoyak, boleh lah timun membelasah tempoyak hingga menjilat jari.

DatOK ZeQ
Kelana Jaya, Selangor

Letting the time pass me by said...

Pelajaran memang perlu diutamakan... sebelum berpolitik, eloklah kena pastikan pelajaran dihabiskan dulu...